پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 226569
در کنگره 2400 شهيد چهارمحال و بختياري فعل خواستن را صرف کرديم/ به برکت کنگره شهدا در چهارمحال و بختياري آمار ناهنجاري کاهش يافت
تاریخ انتشار : 1395/07/13 12:32:58
نمایش : 1427
فرمانده سپاه حضرت قمربني‌هاشم (ع) چهارمحال و بختياري گفت: ما در کنگره شهدا فعل خواستن را صرف کرديم و هم در کيفيت و هم در کميت برگزاري برنامه بهترين برگزاري را داشتيم و اين درحالي بود که کنگره چهارمحال و بختياري با کمترين هزينه برگزار شد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، سردار رضا محمدسليماني فرمانده سپاه حضرت قمر بني‌هاشم (ع) چهارمحال و بختياري در مصاحبه اختصاصي با جهانبين نيوز؛ اظهار کرد: اصولا فلسفه يادبودها و گراميداشت‌ها در بين ما شيعيان ترکيبي از ارج گذاري به مقام شهدا و ايثارگران است و ماحصل آن فرهنگ سازي شهادت و شهيد براي نسل جديد است.

وي با بيان اينکه يکي از اولويت‌هاي هر ملت حفظ آثار حماسي و تکريم قهرمانان ملي، مذهبي و ارزشي در جامعه است تاکيد کرد: اگر از هر ملتي اسوه‌اي برخيزد براي امت اسلامي اين شهدا هستند که به عنوان اسوه مطرح مي‌شوند چون با خون خود اسلام را بيمه کردند.

سردار محمدسليماني ادامه داد: ما در کشور عزت، سربلندي و امنيت را مرهون خون شهدائيم و اين اخلاص ثمره فداکاري شهدا استو درواقع اين تحول روحي و معنوي از برکتي است که خون شهدا براي کشور داشته که نبايد از آن غفلت کنيم.

فرمانده سپاه حضرت قمربني‌هاشم (ع) چهارمحال و بختياري اضافه کرد: ما وظيفه داريم سيره شهدا را به نسل جوان انتقال دهيم، خصوصا چهره‌هاي شاخص را، چون در جامعه‌اي که ياد شهدا به عنوان يک حقيقت معنادار مطرح باشد شکست معنا ندارد و جامعه بدون خوف و حزن به راه خود ادامه مي‌دهد.

وي ادامه داد: به حول قوه الهي روز ۱۵ مهرماه مصادف با سالروز ورود رهبر معظم انقلاب به چهارمحال و بختياري يکي از رويدادهاي بزرگ فرهنگي در چهارمحال و بختياري رقم خواهد خورد که با استفاده از آن مي‌توان به اهداف معنوي، جامه عمل پوشاند.

سردار محمدسلماني با بيان اينکه ايام سالگرد کنگره شهدا و ورود تاريخي رهبر انقلاب به اين استان تقارن پيدا کرده با ماه پيروزي خون بر شمشير افزود: از آنجايي که راه شهدا از راه امام حسين (ع) جدا نيست بايد بتوانيم اهداف امام حسين (ع) را از اين معبر و مسير پيگيري کنيم.

فرمانده سپاه حضرت قمربني‌هاشم (ع) چهارمحال و بختياري يادآور شد: کنگره‌اي که سال گذشته در چهارمحال و بختياري برگزار شد هم از لحاظ کيفي و هم از لحاظ کمي شرايط خوبي داشت و اين موضوع را مي‌توان از آثار و برکات آن در جامعه فهميد.

وي با اشاره به حضور سخنرانان ويژه کشوري و لشکري و عنوان مسائلي در زمينه‌هاي مختلف در هفت روز برنامه کنگره اضافه کرد: در بين مهمانان کنگره شهدا عملا شخصيت‌هاي محوري کشور و سه فرمانده سپاه حضور داشتند، حضور نماينده ولي‌فقيه در سپاه پاسداران، رئيس مجلس شوراي اسلامي، رئيس سابق صدا و سيما، دکتر معصومه آباد و... در کنگره اتفاق عظيمي بود که ما در برگزاري کنگره ۲۴۰۰ شهيد استان شاهد آن بوديم.

سردار محمدسليماني بيان داشت: اجراي برنامه در هفت روز متوالي و متناسب با هر قشري با حضور ۲۴۰ هزار نفر که در اين برنامه حضور مستقيم داشتند و نيز افرادي که به طور غيرمستقيم و از طريق ۱۴ شبکه استاني و دو شبکه برون مرزي از برنامه‌ها استفاده کردند اقدام بسيار بزرگي است که بايد همه ساله سالگرد آن را برگزار کنيم.

وي با بيان اينکه کنگره ۲۴۰۰ شهيد استان باعث دميده شدن روحي تازه در وجود مردم بود اضافه کرد: در اين مدت که کنگره در استان درحال برگزاري بود براساس آمارها بسياري از ناهنجاري‌ها کاهش يافت و اين يک هفته کاري مانند ماه رمضان و ماه محرم را انجام داد و معنويت شهدا باعث دميده شدن اين روحيه در وجود مردم شد.

فرمانده سپاه حضرت قمربني‌هاشم (ع) چهارمحال و بختياري گفت: دلگرم شدن امت حزب‌الله و خانواده شهدا و تجليل از خانواده شهدا يکي از دستاوردهاي اين کنگره بود و بعد از برگزاري کنگره شهدا توانستيم با غريب به ۱۰۰ درصد خانواده شهدا ديدار داشته باشيم.

وي يکي ديگر از دستاوردهاي برگزاري کنگره در چهارمحال و بختياري را ايجاد حال و هواي دفاع مقدس و يادآوري آن روزها و در کانون توجه قرارگرفتن اين استان در کشور عنوان و يادآور شد: در روزهايي که برنامه برگزار شد ۳۱ فرمانده سپاه در چهارمحال و بختياري حضور داشتند و شرکت در همايش انديشه‌هاي مقام معظم رهبري و رونمايي از کتاب مهر ولايت از ديگر برنامه هايي بود که در کنگره برگزار شد.

سردار محمدسليماني تاکيد کرد: ما در کنگره شهدا فعل خواستن را صرف کرديم و هم در کيفيت و هم در کميت برگزاري برنامه بهترين برگزاري را داشتيم و اين درحالي بود که کنگره چهارمحال و بختياري با کمترين هزينه برگزار شد.

فرمانده سپاه حضرت قمربني‌هاشم (ع) چهارمحال و بختياري با اشاره به راه‌اندازي ۲۴۳۷ وبلاگ دانش‌آموزي توسط دانش‌آموزان و نخبگان استان در کنگره شهدا، ارسال بيش از ۵۰۰ مقاله و انتخاب ۲۴ مقاله به عنوان مقاله ممتاز و انتخاب هفت مقاله به عنوان مقاله برتر، نگارش قرآن خطي و حاشيه‌نگاري شهداي استان که تقديم به مقام معظم رهبري شد گفت: اينهاقسمتهايي از برنامه‌هايي بود که در کنگره شهداي استان برگزار شد.
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html